Cafe ve Restaurant Menüleri Nasıl Hazırlanır - Pınar'ın İzlenimleri

GÜMDEMDEKİLER

Translate

27 Mart 2019 Çarşamba

Cafe ve Restaurant Menüleri Nasıl Hazırlanır



restaurant menüsü hazırlama

Menü bir mekanın ürünleri hakkında bilgi içeren özel olarak hazırlanmış kitapçıklardır.
Çoğu müşteri seçeneklerini menüden belirler ve fikir sahibi olur. Özellikle aradıkları ürünlerin mevcut olup olmadığına, fiyat aralıklarına ve içerik zenginliğine bakar. Peki, müşterilerin sağlıklı bir şekilde faydalanabileceği akıcı ve görsel menüler nasıl hazırlanır.

Restaurant Menüleri
Restaurant menülerin de işletmenin mevcut kriter ve alt yapısına bağlı olarak menü hazırlamak gerekir. İşletme sahibi ve chef aşçı tarafından belirlenen, birçok kişi tarafından lezzetine aşina ve tanıdık yemek listeleri dışında, işletmenin kendisine ait menüleri de listeye alınmalıdır. Ancak şurada yapılması gereken en önemli detay mevcut chef aşçının spesiyalitesinin adının yazılmamasıdır, “chef’in spesiyalitesi” olarak kalması ilerde chef aşçısını değiştiren işletmenin, tekrar bir menü hazırlığı yapmasını gerektirmez.

Hazırlanan yiyecek ve içecek menülerinin artık şık ve göz yormayan tasarım ve baskı bölümüne gelebiliriz. Öncelikle işin de ehli bir matbaa şirketi ile çalışın, kağıdın ve baskı kalitesinin örneklerini isteyin. Emin olduktan sonra menü yazım ve tasarlama işlemine geçebilirsiniz.
Dikkat etmeniz gereken konular arasın da sizin ne istediğinizden çok müşterinin yorulmadan ve kolaylıkla ürünlere ulaşabilmelerini sağlamanızdır. Bunun için;

·       Hazırladığınız menüyü Ana başlıklar ve Alt başlıklar halinde sunmanız gerekir.
·       Menü için de bulunun yemeğin içindeki malzemeleri yazınız.
·       Çok fazla resim ve görsel efektler kullanmayınız, bu müşterinin ürün seçme konusunda aklını karıştırır ve karmaşık görünür.
·        Menüde dikkat edilmesi gereken husus beslenme zincirine bağlı kalınmasıdır. Yani kahvaltı veriyorsanız, en başa almalısınız ve arkasından çorbalar, ara sıcaklar, ana yemek, salatalar, içecekler, tatlılar v.b gibi.
·       Chef’in spesiyalitesinin adını yazmayınız, ancak mekan size aitse ve kendi mutfağınızı sunuyorsanız o zaman tercih size kalacaktır.
·       Çok fazla yazı karakteri seçmeyin belirleyeceğiniz bu yazı karakterleri hem okuyanların gözünü yorar hem de karmaşa yaratır.
·       Devasa levha şeklin de ya da ansiklopedik menü baskılarını tercih etmeyin, hiç kimse kocaman bir levhadan menü seçmek istemez, kalın kocaman kitap menüler de hem okunması hem de tercih konusun da müşteriyi zorlayabilir.
·       Genelde mukavva kağıt baskılı, el ve göz hizasında rahatlıkla okunabilen, sizin mekanınıza ait renklerin mevcut olduğu ve sade açıklamalı menüleri tercih edin.
·       Menünün kolay anlaşılır bir dille yazılması çalışanınız ve müşteri arasında ki diyaloğun daha az olmasına ve hizmet süresinin hızlanmasına yardımcı olur bunu da unutmayın

Eğer mekanınızı yeni açıyorsanız burada biraz özverili olmalısınız. Sizin piyasa araştırması ve planladığınız menü, lokasyona uymayabilir ve müşteriler tarafından tercih edilmeme olasılığı vardır.
Belirli bir süre için kendi lokasyonunuz da en çok rağbet gören menüleri belirleyin ve sizden istenen başkaca menüler varsa değerlendirin. Kısaca ilk menünüzü piyasa araştırması için hazırlayın ve daha uygun fiyatlı yine üstteki kriterlere bağlı menüler tercih edin.
Tamamen şekillenmiş menü içeriğini belirlediğinizde kalıcı bir menü tasarımını yapabilirsiniz.

Cafe menüleri

Cafe menülerini de restaurant menüleri gibi tasarlayıp sunabilirsiniz. Ancak dikkat etmeniz gereken bazı farklılıklar olacaktır. Özellikle son yıllar da cafe sektörünün çoğalması içecek menülerinin de şekillenmesine neden oldu.

Trend olan birçok içecek isimleri ile bilinseler de içerikleri ile müşteriye bilgi aktarımı yapamıyor. Birçok mekan da tanık olduğumuz bu duruma karşı işletme sahibi ve barista tarafından hazırlanan stabil içecekler “sütlü kahve, Türk kahvesi, çaylar” dışında ki kahve sunumlarının içeriklerini yazınız. Örneğin “macchiato” müşteri bunu defalarca duymuş ve tercih etmiştir. Ancak sadece trend içecekler diye bu şekilde bırakılmamalılar, unutmayın çoğu müşteri de adının içeriğini bilmediği bu ürünü tercih etmeyecek ve bildiği menü dışında alış veriş yapmayacaktır. Buna göre siz eğer

“Macchiato
Espresso kahve, buharla köpürtülmüş süt “

Görüldüğü gibi yazarsanız müşteri içindekileri öğrenmiş ve rahatlıkla içebileceği kahve olduğunu benimsemiş olacaktır.

Başka bir hususta cafe menülerin de yiyecek, tatlı ve pasta sunumlarınız var ise, içecek listesinin arkasın da konumlandırmanız gerekmektedir.

Kısaca müşterinin aklında soru işareti bırakmamalısınız, bu hem satışınızı etkiler hem de menünüzü daraltır.



1 yorum:

  1. Tüm dünyanın yaşadığı Covid-19 salgınından sonra Dünya genelinde çoğu işletme QR menü sistemine geçti. Çok yakında klasik menü mantığı tamamı ile rafa kalkacak gibi...

    YanıtlaSil

Menü