Şimdi Türk televizyonlarının son yıllarda yayın hayatına giren ve kısa zamanda yok olan dizilerin kendimce neden yok olduklarını anlatacağım sizlere.
Birçok haber okuyoruz diziler
Reyting kurbanı oldular; İzleyici geçerli not vermedi. Yok Ab puanı yok ABC
puanı ile hayata tutunmaya çalışan diziler. Akıl karıştıran yazılar ile
izleyicilerin çoğu zaman anlayamadığı diller de yorumlar yapıldı peki nedir işin
aslı?
Aşağı da maddelere ayırdığım sebepler ve olması gerekenleri Bir izleyici gözüyle yazıyorum sizlere
1.
Bir kanal dan diğerine geçiş yaptığın da aynı günde veya peşini takip eden günlerde konusu birbirine aynı olan diziyi görünce ister istemez birini tercih eder. Aynı şeyleri neden izlemek istesin ki?
Ve en büyük yanılgı
zamanın da reyting yapan dizilerin hepsi uzun soluklu, akıllarda oyuncuları ile
yer almış, ailemizin karakterlerine cuk oturmuş kişilerdir. Sırf sosyal medya
da ya da magazin de ön planda diye yeni versiyonlarına, onların izlenilebilir
olasılığını düşünülerek izleyici karşısına çıkartmaya çalışmaları olmaz. Hiç
kimse kendi kafasın da hayalinde oturttuğu o karaktere kimseyi yakıştırmaz bir
kere bu işten vazgeçin.
2.Sponsor veya reklam verenlerin izlenme oranlarına göre
dizilere yatırım yapması
Evet, bu çoğu kez izleyiciye yansıtılmaz. Ancak şu bir gerçektir, eskiden mali açıdan biraz daha esnek olan dizi sektörü diziler için yayın da kalma sürecini belirlerdi. Mesela örnek falanca dizi için 8 bölüm 12 bölüm gibi dizi izlenme oranlarına göre uzatılır ya da hedef bölüm de final yapardı. Ancak şimdi ekonominin ve istenilen seviyeye gelinmiyor olmasından dolayı, bir nevi kağıt üzerin de maddi anlamda destek alamayacaklarından diziler yayından ilk bölüm de bile kaldırılabiliyorlar.
3. Çok televizyonculuk dönemi, televizyon kanallarının
gün geçtikçe çoğalması
Günümüzde çoklu Televizyonların bir rekabet serüvenine girmeleri kadar doğal bir şey olamaz. Ancak yapılan en büyük hata rekabette yanlış uygulamaların kanal yöneticileri tarafından hayata geçirilmesidir. Dikkat ettiyseniz kanallar aynı saatlerde birbirinin kopyası gündüz kuşakları akşam kuşakları oluşturmaktadır. Bu da izleyicinin mecburen televizyonlarının karşısına geçtiklerin de sadece en kötüsünün iyisini tercih etmelerine neden olmalarıdır. Farkına varmanız gereken bunun bir başarı olmadığıdır.
4.Araya hatırlı kişileri sokarak dizi yapmak
Yenilikçi bir neslin evlatlarıyız araya giren hatırlı kişiler tarafından hep aynı yüzleri ekrana almanız sizlerin yaptığı en mantıksız iştir. Bir kere bu durumlara müsaade verecek yakınlıklardan uzaklaşmalısınız.
5.Harika projelerin zamansız saat ve günlere yayılması
Örnek veriyorum Cuma günü diyelim o gün herkes tarafından kabul görmüş ve izleyicileri ile göklere çıkarılan dizi filmlerinin karşısına yine güzel senaryolu başka bir dizi çıkartmanız. Yapılabilinecek en büyük hatalardan en büyüğüdür. Yeni çekilen dizi konusu ve oyuncuları ile ne kadar iyi olursa olsun. Aynı gün takip edilen diğer dizinin izlenmesini birden yok edemezsiniz. Bunun yerine az reyting alan günlerde akıllarda kalıcı reklamlar ile boşta kalan günleri temel alabilirsiniz. Rekabet yapalım derken hakkıyla hayata merhaba diyecek bir diziyi de heba etmemiş olursunuz.
Bütün bunları bir izleyici gözüyle yazdım peki izleyici
aslın da ne istiyor? Ne istemiyor ?
İzleyici gündüz saatlerin de zamanın unutulmaz dizleri gibi olan ;Bizimkilerini, Perihan ablalarını,Pazar eğlence programlarını istiyor.
İzleyici yaratıcı
olmanızı bekliyor artık, şakşakcıları ile ekranları kirleten gündüz kuşağı
programlarını istemiyor.Nasıl olsa seyrediliyor
diye yeni gelen neslin akıllarında kalmasını istemediğimiz, kavga eden aileleri, cinayetleri,
hırsızlıkları kaos olan ne varsa sürekli bağıran insanları görmek istemiyor.
İzleniyor diyorsunuz ya aslın da evde ses olsun diye açılıyor çoğu zaman
televizyonlar farkında olun bazı şeylerin.
İzleyici olarak birçok şey yazsam da bütün bu projeler de
yer alan kamera arkası set çalışanlarını unutmamak gerekir.
Projenin a'dan z'ye için de çalışan, onca set çalışanı, oyuncusu ,yönetmeni kim varsa emeklerinin heba olmasını asla istemez.Unutmayın geçimlerini bu sektör den kazananların yeni umutlar ile girdikleri işlerin ilk günden ya da üç beş bölüm sonra ellerinden uçup gitmesini de sektör emekçilerinin en büyük yaralarından biridir.
Kanal yönetimlerine
sesleniyorum en iyi kar akıllıca yapılan zayiatsız projelerdir.
Yenilikçi girişimcilere
ve projelere, geçmişten günümüze yapılan tüm çalışmaları ele alarak bizlere istediğimizi
verdiğiniz sürece; hem sizler hem de bizler bu çemberin için de almak
istediğimizi alabiliriz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder